Skargi

PROCEDURA PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I ZAŻALEŃ NZOZ „Nasza Przychodnia”

  • Procedura określa organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i zażaleń oraz wniosków.
  • Przedmiotem skargi i zażalenia może być w szczególności naruszenie praw pacjenta   w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej oraz zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub słusznych interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw.
  • Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności: sprawy ulepszenia organizacji i usprawnienia pracy, zwłaszcza w aspekcie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej oraz zapobiegania nadużyciom.
  • Skarga lub wniosek mogą być składane w imieniu własnym lub  przez inną uprawnioną osobę, poprzez wpis do KSIĄŻKI SKARG I ZAŻALEŃ, dostępnej w rejestracji na każde żądanie pacjenta. Dopuszczone są również inne formy składania skargi poprzez pismo lun list elektroniczny na adres nasza.przychodnia@wp.pl. Informacja o KSIĄŻCE znajduje się na tablicy ogłoszeń a procedura jest jej integralną częścią. Procedura znajduje się ponadto na stronie: www. nasza.przychodnia.pl. Wyjątkowo przyjmowane są skargi i wnioski w formie ustnej. Zawiadomienie takie powinno być potwierdzone notatka służbową.     
  • Kierownik Zakładu przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski w sposób gwarantujący równe traktowanie stron, zachowanie obiektywizmu, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa.
  • Po zapoznaniu się z treścią skargi lub wniosku Kierownik Zakładu wyjaśnia sprawę i udziela odpowiedzi na wskazany adres skarżącego z uwzględnieniem informacji o sposobie rozwiązania w danej sprawie, konsekwencjach prawnych, trybie odwołania do Zarządu spółki i/lub rzeczników praw pacjenta, zgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnymi.
  • Rozpatrywanie skarg odbywa się w trybie natychmiastowym.
  • Zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi lub wniosku wraz z dokumentacją postępowania przechowywane są w NZOZ „Nasza Przychodnia” zgodnie z regulacjami RODO.
  • Pacjent ma prawo do składania skarg i wniosków do:

a) Sekcji Skarg i Wniosków przy Mazowieckim Oddziale Wojewódzkim NFZ

b) Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa, tel. 800 392 976 – infolinia; 22 572 60 42 – infolinia; infolinia@nfz.gov.pl, kolejki@nfz.gov.pl).

c) Rzecznika Praw Pacjenta (Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa; Infolinia Rzecznika: 800- 190- 590, e-mail: sekretariat@bpp.waw.pl).

d) Rzecznika Praw Obywatelskich – Pełnomocnikowi ds. Ochrony Praw Pacjentów i Osób Niepełnosprawnych (00-090 Warszawa, Al. Solidarności 77, tel. centrala: 022 551 77 00; 800 676 676; biurorzecznika@brpo.gov.pl).

e) Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa zarówno przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych